Matka satujen saarille Islantiin vuonna 2019

Parviaisten sukuseura järjestää yhdessä Voutilaisten-Smolanderien sukuseuran kanssa matkan Islantiin toukokuussa 2019 (alustavasti 16.-26.5.2019), jolloin ei ole vielä kallein turistiaika. Oppaana toimii Parviaisten sukuneuvoston jäsen Jouko Parviainen, joka on kokenut Islannin tuntija ja opas.

Ennakkotietoa matkasta:
* Tavoitteena on kiertää koko Islanti (9-12 päivää, matkan kesto tarkentuu myöhemmin).
* Hinnaksi muodostunee osallistujien määrän ja matkan keston mukaan 2500-2900 euroa.
Hintaan sisältyvät: lennot Helsinki-Reykjavik-Helsinki, oma bussi, Jouko matkanjohtaja-oppaana,     majoitus tasokkaissa maaseutuhotelleissa 2-hengen huoneissa, aamiainen ja illallinen, monipuolinen ohjelma yms.
Matka toteutuu, jos osallistujia on 20. Maksimi 30 osallistujaa.

Tarjolla:
Islannin parhaat nähtävyydet ja elämykset. Tulta ja jäätä, kuumia lähteitä. Viikinkikulttuuria ja nykymenoa, vuonoja ja putouksia. Nautitaan tuoretta kalaa ja lammasta. Pulahdetaan kuumiin kylpyihin, bongataan lintuja. Lisämausteena halukkaille valasretki, ratsastusta, jäätikkökävelyä…

Esimerkkejä kohteista:
* Islannin ja koko Euroopan suurin kuumalähde, Deildartunguhver
(www.west.is/en/west/place/deildartunguhver-thermal-spring
* Pohjois-Islanti, Siglufjörõur (lintuja, kasveja, islanninhevonen, tunturit, vuonot, sillinpyyntimuseo jne.
(www.northiceland.is/en/what-to-see-do/towns/siglufjordur)
* Akureyri-Mývatn (www.visitmyvatn.is/en), (Sininen laguuni: www.myvatnnaturebaths.is)
* Jökulsárlón-jäätikköjärvi (www.icelagoon.is/)
* Skaftafellin kansallispuisto: Euroopan suurin jäätikkö, Vatnajökull (8100m2, 3100km3)
* Kultainen kierros: Gullfoss (www.gullfoss.is/), Geysir ja sen toimiva pikkuveli, Strokkur
(https://fi.wikipedia.org/wiki/Strokkur), Thingvellirin kansallispiuisto: Euroopan ja Pohjois- Amerikan laattojen sauma-alue (www.thingvellir.is/nature.aspx)

Kysy lisätietoja Joukolta. Voit ilmoittautua alustavasti matkalle jo nyt mieluiten sähköpostitse.
Jouko Parviainen:
Puh. 0400 646 968